Cum ne influenţează viaţa,moartea albinelor

Scrie un comentariu

3 Februarie 2013 prin Alex

646x404

Înţepătura unei albine este dureroasă, dar dispariţia albinelor ar durea şi mai mult. E greu să ne dăm seama de ce aceste insecte sunt atât de importante pentru noi, dar e bine de ştiut că una din trei îmbucături provine de la o plantă polenizată sau de la un animal care se bazează pe polenizare. Şi totuşi, de la mijlocul anului 2000, albinele au început să dispară.

O lume fără albine ar fi total diferită, scrie „National Geographic“. Multe recolte depind de ele, inclusiv fructe precum migdalele şi cireşe, legume ca ceapa şi dovleacul, dar şi culturi precum floarea soarelui. Dispariţia albinelor ar însemna dificultăţi economice pentru ferme, dar şi pentru industria alimentară şi ar duce la creşterea preţurilor la alimente.

În 2006, apicultorii au constatat că albinele sănătoase abandonează pur şi simplu stupii, fără să se întoarcă. De atunci, aproximativ o treime dintre coloniile de albine de stup din SUA  au dispărut.

Publicaţia citată propune şi câteva măsuri prin care fiecare dintre noi poate să dea o mână de ajutor pentru crearea unui mediu mai sănătos pentru albine.

Plantează o grădină prietenoasă pentru albine: Florile reprezintă o sursă de hrană pentru albine şi pentru alţi polenizatori. Florile autohtone au nevoie de mai puţină apă şi de mai puţin îngrăşământ decât cele străine.

Construieşte un stup: Poţi avea un impact pozitiv direct asupra ecosistemului dacă faci un stup. În plus, poţi beneficia de produse apicole (miere şi ceară), dar ai şi satisfacţia şi bucuria de a îngriji un stup.

Sponsorizează un stup: Dacă nu poţi avea propriul stup, dar vrei să le sporeşti numărul, contribuie la înfiinţarea unora, prin donaţii către organizaţii ce se ocupă de protejarea albinelor.

Susţine apicultorii locali prin cumpărarea mierii din pieţele agricole locale.

Răspândeşte vorba: Spune povestea albinelor familiei şi prietenilor. Explică-le cât de importante sunt albinele pentru plante şi pentru existenţa noastră şi că doar împreună putem schimba ceva.

Comment...

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: